Meghibásodott redőny bejelentése

Az alábbiakban megtudhatja, hogy milyen lényeges dolgokra érdemes figyelni egy meghibásodott redőny bejelentése esetén. Mielőtt kapcsolatba lép velünk, érdemes egy kicsit közelebbről megnéznie és megvizsgálnia a meghibásodott redőnyét. Erre azért van szükség, hogy a hiba bejelentéskor minél pontosabb információkat tudjon adni a számunkra.

Amikor felveszi velünk a kapcsolatot, akkor ezeket meg fogjuk kérdezni:

  • Milyen típusú a meghibásodott redőny (műanyag redőny, alumínium redőny vagy fa redőny)?
  • A redőny tokja az ablakon kívül van felszerelve vagy bent található a falban elrejtve?
  • Milyen jellegű hibát észlel (szakadás, ferdén áll, megakadt, szorul, zajos, stb.)?
  • A redőnyfelhúzó meghibásodása esetén, gurtni vagy zsinóros, esetleg motoros működtetésű?
  • Milyen időpontban lehet elvégezni a javítást?

Ezek a kérdések azért lényegesek, hogy a szerelő nagyjából tisztában legyen azzal, hogy milyen redőnytípussal van dolga és lehetőleg milyen alkatésszel készüljön a javításhoz, valamint körülbelül mennyi ideig fog tartani a meghibásodott redőny javítása. Így Önöknek is időt és pénzt takaríthatunk meg.

Természetesen nem mindenki fog tudni azonnal minden kérdésre pontos választ adni a meghibásodott redőny hibáival kapcsolatban. Ezért röviden összefoglaltunk néhány fontosabb dolgot a redőnyökre jellemző tulajdonságokról, amivel szeretnénk megkönnyíteni az Önök feladatát.

Műanyag, alumínium vagy fa redőnyöm van?

Ennek eldöntéséhez az a legegyszerűbb, ha odamegy az ablakhoz és a redőnylécet megmozgatja (simán csak az ujjával bökje meg).

  • Ha könnyedén hajlik a redőnyléc, akkor az valószínűleg műanyag redőny.
  • Ha viszont merev marad és a körmével megkoccintva éles fémes hangot ad, akkor az feltehetőleg alumínium redőny lesz.
  • Ha a redőny nyomásra nem hajlik meg, illetve tompa hangot ad, valamint a redőnyléc vaskos és a köztük lévő távolság 1-1,6 cm, akkor az viszont fa redőny.

Gurtni vagy zsinór?

Meghibásodott redőny bejelentése esetén lényeges információi, hogy milyen fajtájú és méretű felhúzó gurtnival vagy zsinórral van működtetve a hibás redőny.

  • Ha a redőny tokja a falon kívül van, vagy az ablaktokra van felszerelve és a gurtni szélessége 14-16 mm, akkor mini gurtni.
  • Ha a redőny tokja az ablak fölött van, a falba süllyesztve, a szerelés két ablak között, vagy szemből fedél levételével végezhető el és a gurtni szélessége 25 mm, akkor maxi gurtni.
  • Van olyan eset, amikor annyira rá van vakolva az ablaktokra, hogy nincs elegendő hely a mini gurtni használathoz. Ilyenkor körülbelül 5-6 mm vastagságú zsinór van beszerelve, akkor az zsinóros.

Meghibásodott motoros redőny bejelentése

Az utóbbi években már egyre többen döntenek úgy, hogy a redőny mozgatását motorok segítésével oldják meg. Sajnos azonban előfordul, hogy időnként ezek a motoros redőnyök is elromlanak. Ilyenkor szükség van a meghibásodott redőnymotorok javítására, esetleg cseréjére is. Gyakran előforduló hiba például, hogy a motor működik minden irányban, de a redőny nem mozdul se fel sem le. Ezt a fajta hibát aránylag egyszerű és gyors javítani, viszont vannak ennél sokkal bonyolultabb meghibásodások is.

Szerencsére a redőnymotorok többsége több éven keresztül hibátlanul végzi a feladatát. Amikor viszont elromlanak, a hiba bejelentésnél fontos tudni a szerelőnek, hogy milyen működtetésű motorról van szó. Ez lehet például hagyományos kapcsolós vagy távirányítós.

Nagyon fontos információ még, hogy a redőnyben milyen gyártó neve szerepel a beszerelt motorokon. (Somfy, Becker, Elero, SmartHome, Opy, NEX, ASA, stb.)

Természetesen, ha több év telt el a redőny felszerelése óta, akkor már nem mindenki emlékszik ezekre a nevekre. Távirányítós redőnyöknél viszont segítségükre lehet, ha megnézik, hogy mi van ráírva a távirányítóra.