Az alábbiakban megtudhatja, hogy milyen lényeges dolgokra érdemes figyelni egy meghibásodott redőny bejelentése esetén. Mielőtt kapcsolatba lép velünk, érdemes egy kicsit közelebbről megnéznie és megvizsgálnia a meghibásodott redőnyét. Erre azért van szükség, hogy a hiba bejelentéskor minél pontosabb információkat tudjon adni a számunkra.
Amikor felveszi velünk a kapcsolatot, akkor ezeket meg fogjuk kérdezni:
- Milyen típusú a meghibásodott redőny (műanyag redőny, alumínium redőny vagy fa redőny)?
- A redőny tokja az ablakon kívül van felszerelve vagy bent található a falban elrejtve?
- Milyen jellegű hibát észlel (szakadás, ferdén áll, megakadt, szorul, zajos, stb.)?
- A redőnyfelhúzó meghibásodása esetén, gurtni vagy zsinóros, esetleg motoros működtetésű?
- Milyen időpontban lehet elvégezni a javítást?
Ezek a kérdések azért lényegesek, hogy a szerelő nagyjából tisztában legyen azzal, hogy milyen redőnytípussal van dolga és lehetőleg milyen alkatésszel készüljön a javításhoz, valamint körülbelül mennyi ideig fog tartani a meghibásodott redőny javítása. Így Önöknek is időt és pénzt takaríthatunk meg.
Természetesen nem mindenki fog tudni azonnal minden kérdésre pontos választ adni a meghibásodott redőny hibáival kapcsolatban. Ezért röviden összefoglaltunk néhány fontosabb dolgot a redőnyökre jellemző tulajdonságokról, amivel szeretnénk megkönnyíteni az Önök feladatát.
Műanyag, alumínium vagy fa redőnyöm van?
Ennek eldöntéséhez az a legegyszerűbb, ha odamegy az ablakhoz és a redőnylécet megmozgatja (simán csak az ujjával bökje meg).
- Ha könnyedén hajlik a redőnyléc, akkor az valószínűleg műanyag redőny.
- Ha viszont merev marad és a körmével megkoccintva éles fémes hangot ad, akkor az feltehetőleg alumínium redőny lesz.
- Ha a redőny nyomásra nem hajlik meg, illetve tompa hangot ad, valamint a redőnyléc vaskos és a köztük lévő távolság 1-1,6 cm, akkor az viszont fa redőny.
Gurtni vagy zsinór?
Meghibásodott redőny bejelentése esetén lényeges információi, hogy milyen fajtájú és méretű felhúzó gurtnival vagy zsinórral van működtetve a hibás redőny.
- Ha a redőny tokja a falon kívül van, vagy az ablaktokra van felszerelve és a gurtni szélessége 14-16 mm, akkor mini gurtni.
- Ha a redőny tokja az ablak fölött van, a falba süllyesztve, a szerelés két ablak között, vagy szemből fedél levételével végezhető el és a gurtni szélessége 25 mm, akkor maxi gurtni.
- Van olyan eset, amikor annyira rá van vakolva az ablaktokra, hogy nincs elegendő hely a mini gurtni használathoz. Ilyenkor körülbelül 5-6 mm vastagságú zsinór van beszerelve, akkor az zsinóros.
Meghibásodott motoros redőny bejelentése
Az utóbbi években már egyre többen döntenek úgy, hogy a redőny mozgatását motorok segítésével oldják meg. Sajnos azonban előfordul, hogy időnként ezek a motoros redőnyök is elromlanak. Ilyenkor szükség van a meghibásodott redőnymotorok javítására, esetleg cseréjére is. Gyakran előforduló hiba például, hogy a motor működik minden irányban, de a redőny nem mozdul se fel sem le. Ezt a fajta hibát aránylag egyszerű és gyors javítani, viszont vannak ennél sokkal bonyolultabb meghibásodások is.
Szerencsére a redőnymotorok többsége több éven keresztül hibátlanul végzi a feladatát. Amikor viszont elromlanak, a hiba bejelentésnél fontos tudni a szerelőnek, hogy milyen működtetésű motorról van szó. Ez lehet például hagyományos kapcsolós vagy távirányítós.
Nagyon fontos információ még, hogy a redőnyben milyen gyártó neve szerepel a beszerelt motorokon. (Somfy, Becker, Elero, SmartHome, Opy, NEX, ASA, stb.)
Természetesen, ha több év telt el a redőny felszerelése óta, akkor már nem mindenki emlékszik ezekre a nevekre. Távirányítós redőnyöknél viszont segítségükre lehet, ha megnézik, hogy mi van ráírva a távirányítóra.